חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סיור פתוח בהר הבית 29.9

ד״ר ערן צדקיהו מדריך משלחת של חברות וחברי קונגרס בסיור גיאופוליטי בירושלים

בואו ללמוד מה קורה במקום הכי רגיש בעולם 

רגע לפני שזה (שוב, אולי) קורה 

מזה כמאה שנה המקומות הקדושים המשותפים ליהדות ולאסלאם בירושלים מהווים מוקד של אלימות דתית ופוליטית המתפרצת תדירות סביב חגים ומועדים. משנות ה-20 של המאה הקודמת, דרך שנות התשעים וראשית המאה ה-21 ועד ימינו אנו ממש, הר הבית/ מסגד אל-אקצא וסביבותיו מהווים זירה במרחב ובזמן המתרגמת מתחים לאלימות ומהווה מכשול ליציבות ולשלום.

בתקופת החגים הקרובה יוציא ד”ר ערן צדקיהו סיור לימודי ייחודי פתוח לקהל בהר הקדוש וסביבותיו. במהלך הסיור נכיר את ההיסטוריה כמו גם את המרחב הפיזי, הרעיוני והאידיאולוגי סביב ההר הקדוש, נלמד מה זה ה”סטטוס קוו” ונברר האם הוא באמת סטטי, נבין את תפקיד משטרת ישראל בהר ומה זה בדיוק “הווקף הירדני” ומה התפקיד שמשחקת בהר החברה האזרחית בישראל, מקרב פעילי המקדש והתנועה האסלאמית כאחד. בסיור נלמד גם על הסדרים מדיניים אפשריים בהר והשלכותיהם ואף נבין טוב יותר את החסמים והאתגרים ליישום הסדרים אלו בהר הקדוש וסביבותיו. 

מועד הסיור: 29/09/2022 | 08:00-12:00. 

בין ראש השנה וצום גדליה ליום כיפור

הסיור פתוח לקהל ומותנה בהרשמה מראש. 

עלות 120 ש”ח, המחיר כולל כוס קפה 

מספר המקומות מוגבל

להרשמה:

https://forms.gle/DQkxWBtzRQhQy9XU6

ערן צדקיהו הינו מדריך גיאופוליטי, מזרחן ומדען מדינה העובד מזה שנים עם קהלים מקצועיים כגון פוליטיקאים ודיפלומטיים, אנשי ונשות אקדמיה, ארגוני חברה אזרחית וגורמים ממסדיים וגופי תקשורת בהדרכת סיורים גיאופוליטיים בשטח בנושא של יחסי יהודים ערבים והסכסוך הישראלי-פלסטיני בארץ. בעברו ערן ניהל פרויקטים בנושא הפחתת מתחים במקומות קדושים במסגרת ארגוני חברה אזרחית בינלאומיים וייעץ לאנשי דת בכירים, בהם גם ישראלים ופלסטינים, בתהליכי מו”מ.

שיתוף

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

תוכן העמוד

המלצות

דילוג לתוכן